Fura lány a szomszédból

Fura lány a szomszédból

Miért szeretem a textil zsebkendőt?

2017. november 16. - Fura lány

Egy ideje próbálok zöldebb életet élni; ezzel sok siker és kudarc jár, vannak, amiket minden gond nélkül sikerül megvalósítani, van, aminél a siker elég hullámvölgyszerű – leginkább a stresszszintemtől és fáradtságtól függ. De ezekből is messze kevesebbet használok a legrosszabb pillanatomban is, mint azelőtt.  Azt hiszem, hogy amíg az egyetemnek nincs vége, az előre csomagolt és instant ételekkel hadilábon fogok állni. De majd egyszer ennek szentelek egy külön bejegyzést, amikor kevésbé áll minden a feje tetején.

Most amúgy is a textil zsebkendőkről szeretnék beszélni. Korábban én is undorítónak találtam, de már lassan egy éve el nem tudom képzelni, hogy valaha visszaálljak a papírra. Tudom, hogy sokak szerint gusztustalan, pedig ahogy elég sok dolognak az életben, ennek is érdemes adni egy esélyt, mert nem olyan, mint ahogy elképzeljük.

  1. Voltál már annyira megfázva, hogy a papír zsepi egy fújás után szétmállott a kezedben? Ugye milyen undorító? Na, ez megszűnt a textil zsebkendő használatával. 100% pamutvászonból készültet használok, és megfelelő használat mellett nem ázik át. Nyilván ebbe sem egy hónapon keresztül kell orrot fújni. Illetve hajtogatni kell; nem ugyanabba a pontba fújni állandóan az orrod.
  2. Környezetbarátabb. Tudom, hogy sokan felhozzák a mosást, mint vízpazarlást, de: a papír zsebkendő elkészítéséhez is rengeteg vizet használnak, nem beszélve a káros anyagok kibocsátásáról a gyártás kezdetétől amíg eljut a fogyasztóhoz. Én vettem pár kész zsebkendőt, de egy régi pamutlepedő vagy szabászati hulladék is tökéletesen megfelel, és semmiből sem áll elkészíteni. Még varrógép sem kell hozzá, kézzel is megvarrható. És nem kell külön mosni. Lehet szükség előáztatásra, de ugyanúgy be lehet rakni a mosógépbe. Megfázásos, influenzás időszakban (meg egyébként sem) nem árt neki egy vasalás is.
  3. Gazdaságosabb. Én az a típus vagyok, aki a fejét is elhagyná, ha nem lenne a nyakán. Ez van. Pont ezért nem egyszer jártam úgy, hogy egy kisboltban kellett megvennem egy kis tízdarabos zsepicsomagot egy százdarabos áráért. Vagy éppen elfogyott út közben. Vagy bármi. Na, ezt este bedobom a táskába, amikor cserélem az régit, esetleg többet is, biztos, ami biztos, és lám, nincs elfelejtve.
  4. Én már csak azért is szeretem a textil zsepiket, mert mintában és méreteben a lehetőségek tárháza végtelen. De ha valaki diszkrétebbre vágyik, ugyanúgy lehet fehéret venni/készíteni. Nekem egész kollekcióm van: kutyák, garfieldos, piros és lila pöttyös, virágos, stb. És ugye mindenki a saját ízlése szerint választhat méretet is (nyilván előre készítettekből nem olyan széles a választék). Nekem van egészen kicsikém nyárra, ami akkora, mint egy félbehajtott papír zsebkendő, szabászati hulladékból és van nagyom is, ami megváltás ebben a pocsék időben.
  5. Nincs többé orrkipirosodás. Szerintem azt az érzést sem kell elmagyaráznom, amikor az ötpercenkénti orrfújás miatt annyira fáj az ember orra, hogy könnybe lábad a szeme, ha valami hozzáér. Na, amióta textilt használok, ez is teljesen megszűnt.

Azt hiszem, ebből látszik, hogy mennyire emellett tettem le a voksomat. Bizonyos szempontból olyan minőségi változást hozott az életembe, mint az intimkehely és a moshatóbetét, úgyhogy jó szívvel ajánlom.23667070_1974430485901274_639937586_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://furalanyaszomszedbol.blog.hu/api/trackback/id/tr4413284523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása